Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz.U. z 2013 r. poz. 1169 z późn. zm.).
Kto załatwia sprawę:
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Oddział Spraw Wewnętrznych, Bydgoszcz,
Budynek C, II p. pok. nr 203,
ul.Konarskiego 1-3, 85-950 Bydgoszcz
tel. 52 34 97 235
Wymagane dokumenty:
wniosek organizatora pielgrzymki do wojewody właściwego ze względu na miejsce jej rozpoczęcia wraz z klauzulą upoważniającą wojewodę/wojewodów do uzgodnienia wskazanej we wniosku trasy w aspekcie zapewnienia bezpieczeństwa z właściwymi organami zarządzającymi ruchem na drogach publicznych oraz policją.
Opłaty:
zwolnione od opłaty.
Termin załatwienia sprawy:
- 40 dni od daty wpływu wniosku organizatora pielgrzymki, jeśli odbywać się ona będzie na terenie Województwa Kujawsko-Pomorskiego,
- 50 dni w pozostałych przypadkach.
Czy i kiedy można odwołać się od decyzji:
Zaniedbanie lub nienależyte wykonanie uzgodnień może być przedmiotem skargi do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.