Podstawa prawna:
- ustawy o stosunku Państwa do określonych Kościołów i związków wyznaniowych,
- Konkordat między Stolicą Apostolską i Rzecząpospolitą Polską, podpisany w Warszawie dnia 28 lipca 1993 r. (Dz. U. z 1998 r. Nr 51, poz. 318 i 319),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.),
Kto załatwia sprawę:
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Oddział Spraw Wewnętrznych,
Budynek B, III p. pok. nr 31B,
ul.Konarskiego 1-3, 85-950 Bydgoszcz
tel. 52 34 97 233, 52 34 97 240 lub 52 34 97 273
Wymagane dokumenty:
- powiadomienie władz kościelnych o uzyskaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną,
- dekret lub uwierzytelniona kopia dekretu władzy kościelnej powołującego osobę prawną,
- podstawowe dane identyfikacyjne nowej osoby prawnej.
Opłaty:
zwolnienie z opłaty skarbowej od podań składanych w wykonaniu ustawowego obowiązku.
Termin załatwienia sprawy:
siedem dni od daty wpływu powiadomienia.
Czy i gdzie można odwołać się od decyzji:
zażalenie do Ministra Administracji i Cyfryzacji (Departament Wyznań Religinych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych) na postanowienie o odmowie pisemnego potwierdzenia powiadomienia bądź potwierdzenia o treści innej niż żądana, za pośrednictwem Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia dokumentu urzedowego.