Wersja wpisu Wymiana lub wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej z dnia śr., 16/07/2014 - 10:13

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. z 2006 r. Nr 144, poz. 1043 z późn. zm.),
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 sierpnia 2006 r.  w sprawie wniosków i dokumentów w sprawach prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywateli Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. z 2006 r. Nr 154, poz. 1105 z późn. zm.).

Miejsce załatwiania spraw:

Oddział Legalizacji Pobytu Cudzoziemców w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
ul. Konarskiego 1-3, 85-950 Bydgoszcz,
tel. (52) 349-72-47, 349-73-49, 349-75-80

Przyjmowanie wniosków: pokój 33, budynek B, III piętro
poniedziałek, czwartek, piątek: 08.00-15.00; wtorek: 08.00-17.45; środa: 08.00-12.00

Dokumenty:

Dokumenty wymagane do wymiany/wydania nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej;

  1. 1 egzemplarz wniosku wypełnionego czytelnie w języku polskim,
  2. ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
  3. aktualne zaświadczenie potwierdzające wykonanie obowiązku meldunkowego.

Istotne informacje

  1. Wniosek  o wymianę/wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej składa się u wojewody właściwego ze względu na miejsce pobytu cudzoziemca.
  2. Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej podlega wymianie  w przypadku:
    1. zmiany danych w nim zamieszczonych,
    2. zniszczenia,
    3. utraty.
  3. Wniosek o wymianę/ wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej składa się osobiście. Wymóg osobistego złożenia wniosku nie dotyczy małoletniego.