z dnia 2 grudnia 2015 r. - starszy specjalista w Wydziale Infrastruktury i Rozwoju

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Dyrektor Generalny
poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
starszy specjalista
w Wydziale Infrastruktury i Rozwoju

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1

Adres Urzędu:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. Jagiellońska 3
85-950 Bydgoszcz

Miejsce wykonywania pracy: Bydgoszcz
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. ks. S. Konarskiego 1-3
85-066 Bydgoszcz

Główne obowiązki:

  • sporządzanie projektów decyzji i wykonywanie zadań organu I instancji w sprawach wydawania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na terenach zamkniętych w celu zapewnienia bezpieczeństwa i rozwoju państwa oraz w sprawach wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji ze względu na istotny interes bezpieczeństwa i rozwoju państwa w celu zapewnienia realizacji celów strategicznych o znaczeniu państwowym, uregulowanych przepisami ustaw szczególnych,
  • opracowywanie i składanie wniosków do opracowań planistycznych sporządzanych przez organy samorządu terytorialnego oraz ich uzgadnianie i opiniowanie w celu zapewnienia prawidłowego rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym i wojewódzkim oraz wprowadzenia programów zawierających zadania rządowe,
  • dokonywanie uzgodnień projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu organów wykonawczych gmin w celu zapewnienia bezkolizyjnej realizacji zadań rządowych wykonywanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej,
  • kontrolowanie wójtów, burmistrzów oraz prezydentów miast w zakresie przestrzegania ustawowych terminów w podejmowanych przez te organy decyzjach o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, w celu zapewnienia przestrzegania prawa w podejmowanych przez te organy decyzjach o charakterze indywidualnym (analizowanie i kontrolowanie przekazywanych sprawozdań, przeprowadzanie kontroli planowych),
  • dokonywanie ocen zgodności z przepisami prawa uchwał organów samorządu terytorialnego dotyczących opracowań planistycznych wraz z dokumentacją prac planistycznych oraz podejmowanie odpowiednich czynności (przygotowywanie projektów wskazań, rozstrzygnięć nadzorczych, skarg do sądu administracyjnego), w celu zapewnienia przestrzegania przepisów prawa w tym zakresie.

Warunki pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej; zagrożenie korupcją, przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, praca w terenie, krajowe wyjazdy służbowe
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane na 2 piętrze w pokoju biurowym (budynek C, wejście od ul. Konarskiego 1-3, podjazd dla osób niepełnosprawnych, windy, toaleta odpowiednio dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych). Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. KPUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba KPUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku A i pomiędzy budynkami Urzędu osobom niepełnosprawnym pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy „schodołazu”.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:

n i e z b ę d n e

wykształcenie: wyższe na kierunku: architektura lub gospodarka przestrzenna lub urbanistyka albo inne wyższe i studia podyplomowe w zakresie: planowania przestrzennego lub urbanistyki lub gospodarki przestrzennej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • 3 lata doświadczenia zawodowego, w tym 2 w obszarze gospodarki przestrzennej, w sporządzaniu decyzji lokalizacyjnych i decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
  • przeszkolenie specjalistyczne z zakresu gospodarki przestrzennej,
  • posiadanie uprawnień budowlanych do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej albo uprawnień budowlanych do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności architektonicznej udokumentowanych wpisem na listę izby samorządu zawodowego architektów lub spełnianie jednego z warunków art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • znajomość procedury administracyjnej,
  • znajomość ustaw: o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o kontroli w administracji rządowej, o służbie cywilnej,
  • umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych,
  • umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office,
  • umiejętność redagowania pism urzędowych,
  • myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, współdziałanie w grupie;

wymagania  dodatkowe

  • przeszkolenie w zakresie stosowania procedury administracyjnej wynikającej ze specyfiki wykonywanych zadań,
  • umiejętność obsługi programu komputerowego Corel Draw,
  • umiejętność stosowania prawa w praktyce, odporność na stres.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny,
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie obywatelstwa polskiego lub oświadczenie kandydatki/kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  • oświadczenie kandydatki/kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie kandydatki/kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie kandydatki/kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie zawarte w wymaganiach niezbędnych,
  • kopie dokumentów potwierdzających: posiadanie uprawnień budowlanych do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej albo uprawnień budowlanych do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności architektonicznej wraz z udokumentowaniem wpisu na listę izby samorządu zawodowego architektów lub spełnianie jednego z warunków art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • kopie świadectw pracy lub kopie zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających wymagane niezbędne doświadczenie zawodowe (długość i rodzaj).

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - dla kandydatek/kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów,
  • kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie zawarte w wymaganiach dodatkowych.

Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy przesyłać listownie lub składać osobiście w terminie:
od 2 grudnia 2015 roku do 14 grudnia 2015 roku
na adres:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Kancelaria ogólna, pokój 151
ul. ks. S. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz
z dopiskiem:
„starszy specjalista - WIR”

Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy oraz do skorzystania ze wzorów oświadczeń - opublikowanych na stronie BIP K-PUW w zakładce Praca pt. „Rekrutacja (...)”.

Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.