z dnia 11 lutego 2015 r. - zastępstwo - starszy specjalista w Wydziale Finansów i Budżetu

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Dyrektor Generalny
poszukuje kandydatów na stanowisko:
starszy specjalista
w Wydziale Finansów i Budżetu

ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1

Adres Urzędu:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. Jagiellońska 3
85-950 Bydgoszcz

Miejsce wykonywania pracy: Bydgoszcz

Główne obowiązki:

  • prowadzenie ksiąg rachunkowych dysponenta części poprzez ewidencjonowanie syntetyczne i analityczne przekazanych dochodów przez jednostki samorządu terytorialnego związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w celu dostarczenia aktualnej informacji dotyczącej przekazywanych dochodów z zakresu zadań zleconych w części 85/04
  • sporządzanie i przekazywanie dochodów na odpowiednie rachunki Ministerstwa Finansów w terminach wynikających z przepisów prawa w celu zgodnego ich przekazania na odpowiednie rachunki Ministerstwa Finansów
  • sporządzanie sprawozdań jednostkowych, miesięcznych i rocznych o dochodach budżetowych Rb-27 i Rb-23 o stanie środków na rachunku bankowym dysponenta części w celu sporządzenia łącznego sprawozdania do Ministerstwa Finansów i dostarczenia informacji dotyczącej wykonania planu dochodów budżetowych
  • przyjmowanie i rozliczanie kwartalnych sprawozdań Rb-27 ZZ w celu dostarczenia informacji z wykonania planów dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami
  • przyjmowanie i rozliczanie kwartalnych sprawozdań Rb-ZN o stanie zobowiązań oraz należności Skarbu Państwa z tytułu wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych i sporządzanie bazy do utworzenia sprawozdań łącznych w celu dołączenia powyższych danych do łącznych sprawozdań Rb-Z i Rb-N oraz przekazania ich do Ministerstwa Finansów
  • przyjmowanie i sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym przekazanych przez podległe jednostki budżetowe sprawozdań kwartalnych Rb-70, Rb-N, Rb-Z i rocznych Rb-WSb oraz sporządzanie łącznych sprawozdań: kwartalnych Rb-70 o zatrudnieniu i wynagrodzeniach, Rb-N o stanie należności, Rb-Z o stanie zobowiązań; rocznych Rb-WSb o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostki sektora finansów publicznych w celu dostarczenia informacji do Ministerstwa Finansów
  • sporządzanie rozliczeń środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej z tytułu refundacji wydatków poniesionych z budżetu państwa w celu dostarczenia informacji dotyczącej przekazanych środków na rachunek bankowy Ministerstwa Finansów części 77
  • uzgadnianie planów finansowych dochodów niezbędnych do sporządzenia sprawozdawczości z danymi planistycznymi prowadzonymi przez pracowników oddziału budżetowego w celu wykluczenia błędów w planie

Warunki pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej; zagrożenie korupcją;
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane na 2 piętrze w pokoju biurowym (budynek A, wejście od ul. Jagiellońskiej 3 nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych, brak windy, toaleta odpowiednio dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych). Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku A i pomiędzy budynkami Urzędu osobom niepełnosprawnym pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy „schodołazu”.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:

n i e z b ę d n e

wykształcenie: wyższe
pozostałe wymagania niezbędne:

  • 3 lata doświadczenia zawodowego, w tym 2 lata w jednostkach sektora finansów publicznych,
  • znajomość ustaw: o służbie cywilnej, o rachunkowości, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • znajomość corocznej ustawy budżetowej,
  • znajomość ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi,
  • umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych,
  • umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office,
  • umiejętność redagowania pism urzędowych,
  • efektywna komunikacja, współdziałanie w grupie, myślenie analityczne

wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe na kierunku: ekonomia lub finanse lub rachunkowość,
  • doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,
  • asertywność, odporność na stres.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie obywatelstwa polskiego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • kopie świadectw pracy lub kopie zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających wymagane niezbędne doświadczenie zawodowe (długość i rodzaj)

Kopie innych dokumentów i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - dla kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagania dodatkowe (wykształcenie, doświadczenie zawodowe)

Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy przesyłać listownie lub składać osobiście w terminie:
od 11 lutego 2015 roku do 16 lutego 2015 roku
na adres:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Kancelaria ogólna, pokój 151
ul. ks. S. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz
z dopiskiem:
„zastępstwo - starszy specjalista WFB”

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy oraz do skorzystania ze wzorów oświadczeń - opublikowanych na stronie BIP K-PUW w zakładce Praca pt. „Rekrutacja (...)”.

Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.